onsdag 2 februari 2011

Nu är bilden klar!

Nu är våran bild klar! Jag tycker att den blev söt! haha!
Som jag har skrivit i ett annat inlägg så fick vi ju frågan "Vad är meningen med livet?" och vi i min grupp (Jag, Elias, Emilia och Omar) tycker att meningen är att bland annat ha vänner, och att alla ska ha någon vän att vända sig till. Därför målade vi en grupp barn i massa glada färger. Sen ett barn som står ensam i mörkret... Jag blev nöjd med bilden och jag tycker att den tydligt visar med barnen. Mobbning och sånt är ju inte bra och alla ska ju ha vänner!

Resultatet:

1 kommentar:

  1. Men Fanny: det här inlägget var ju nästan likadant som förra veckans! Ni har jobbat jättebra i gruppen med er gemensamma bild, och nu återstår bara att ta reda på vilka tankar den väcker hos andra...kanske kommentarer på er bild här i bloggen kan ge er lite av det?

    Jag såg idag på bildlektionen att du våndades över en av de individuella uppgifterna: du satt där med ett ångestframkallande vitt papper och fick inte ner något. Även om det inte blir något så beskriv det ändå i din blogg: även våndor är en viktig del av arbetsprocessen.

    Ett tips om det inte lossnar: strunta i den uppgiften så länge och gör en annan istället. Det brukar funka...

    SvaraRadera