onsdag 9 februari 2011

Meningen med livet för mig!

Hej hej!
Nu är det bildlektion igen och jag har gjort en bild som har att göra med meningen för livet för mig. Jag tycker detta var jätte svårt för jag vet inte vad som är meningen med livet för just mig. Men idag fick jag en liten idé. Jag har målat en jordglob som är format som ett hjärta. Jag tycker att meningen med livet är att vara lycklig och att älska någon och att bli älskad av någon. Oftast när man älskar/är älskad så är man ju lycklig. Och jag tycker att man ska leva livet och ja, vara lycklig! Tänka på sig själv men ändå inte vara egoistisk. Och att man ska tänka på andra och vara rädd om varandra..
Det är mening att denna jordgloben ska stråla ut kärlek och glädje! Därav hjärtat och strålarna! :)

1 kommentar:

  1. En jättefin beskrivning av tankarna med din bild, Fanny! Du har också jobbat mycket bra med koltekniken och fått fram både svärta, kontraster och gråtoner.

    Bra jobbat!

    SvaraRadera