onsdag 23 mars 2011

23 mars - Madonna!

Nu blir det ett inlägg! Det va längesen nu eftersom jag har varit i Thailand. Men nu är jag tillbaka! Idag på bildlektionen började vi med ett nytt individuellt arbete. Nu ska vi arbeta med Parafraser. Göra en egen  "tolkning" av ett konstverk. Göra de lite mer personliga och arbeta med dom. Jag tog en bok och slog upp en sida. Den jag slog upp började jag måla på. Och idag kände jag verkligen mig koncentrerad, så det gick bra med mitt målande! Jag målar en "version" av Edvard Munch's konstverk - Madonna. Har målat klart kroppen och håller just nu på med ansiktet. Tyvärr tog jag ingen bild på den idag. Varför vet jag inte. Men jag får väl kanske ta två bilder nästa vecka. Hur den ser ut nu, och hur den ser ut efter nästa veckas lektion.

Jag kan ju i alla fall lägga upp en bild på originalet!

1 kommentar:

  1. Vad bra att du bloggar igen! En spännande bild som du har valt att göra en parafras av, går nog att göra något kul av den. Synd att ni har så korta bildlektioner :-( Jag skulle vilja behålla er längre i bildsalen när ni jobbar så koncentrerat och bra.

    SvaraRadera