fredag 27 maj 2011

Sista bildlektionen.

Idag var det sista bildlektionen på skogstorp. For ever!

Känns lite tråkigt faktiskt, Speciellt nu när vi har haft Sara, för vi har gjort massa olika saker och det har varit roligt oxå!

På dagens lektion så har jag gjort en prototyp av min fåtölj, i lera. Jag blev nöjd med den, för den är rätt lik den som jag målade på ett papper. Och jag fick till allt så som jag ville.
Det var den första gången jag har arbetat med lera. Det va roligt! Att kunna forma och fixa och använda händerna för att forma till och greja. Det va jätte roligt!
Skulle ha en fot till fåtöljen oxå, men den gjorde jag i hård ståltråd efteråt så att jag har gjort någon. Dock hann jag inte sätta på den eftersom leran ska in och torka och så, men jag har i alla fall lagt den i min mapp så att jag inte tappar bort den och så att den finns på bilden.

Här är två bilder på fåtöljen:



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar